Fogyókúra blog - diéta módszerek, ötletek

A blogban fogyókúrás tippek mellett orvosi és egyéb ismertetőt is megtalálsz.Több olyan fogyókúrás módszer létezik, ami hatékony csak kevesen ismerik. Nézd meg a Diéta fórumot, hátha ott kapsz választ!

Oszd meg az IWIW-en és a Facebookon

Megosztás

Keresés a weben

Egyéni keresés

Friss topikok

  • Erzsébet Limpekné: Nekem ebből nem derül ki, hogy protein napon csak húst, vagy csak tojást, vagy csak tejterméket eh... (2015.10.13. 11:48) 90 napos diéta étrend
  • Micimacii: Kedves Facsa001, Én a 90 napos diétát próbáltam/próbálom, nekem nagyon bevált, csak ajánlani tudo... (2012.05.21. 14:18) Paleo-diéta
  • Triest: Nem vagyok benne biztos, hogy 1 nap alatt 1 kiló zsír lepattan, amihez ugye 7-9000 kalóriát kellen... (2012.05.09. 17:07) Csokoládédiéta
  • Dolus: Ez egész jól hangzik, és van alapja is. Ki fogom próbálni, mert még szeretnék fogyni. Eddig a mozg... (2012.01.25. 20:40) 3 órás diéta
  • Zsuzsu0128: hmm... én azért azt a fél kiló sajtot soknak találom. rengeteg a kalória és a zsír a sajtokban, hi... (2011.06.08. 20:32) Monoton diéta
  • Julllia81: Én szerencsére olyan alkat vagyok, hogy nagyon igaz hogy könnyen szedek fel kilókat, de nagyon ham... (2011.05.27. 17:13) 21 napos fogyókúra
  • zxn: Körülbelül heti 1 kg fogyás az ideális, annál többet nem érdemes fogyni, mert legtöbbször nem lesz... (2011.04.04. 22:06) 21 napos fogyókúra
  • facsa001: @zxn: köszi, valamiért az admin felületen elcsúszott, de most visszaállítottam! (2011.04.04. 21:25) Kalória táblázat - Tápanyag táblázat
  • BlueDeath: barátnőm is cukorbetegen diétázott. Ezt a boltot találtam neki, tök jó biocuccaik vannak: biokedve... (2011.02.16. 22:10) Cukorbeteg diéta
  • huvegsos: Sziasztok, Most kezdtem a lugsító kura legegyszerübb változatát a szódabikarbóna kúrát. Itt beszá... (2010.12.13. 21:04) Lúgosító diéta 2

Oldal fordító

Online statisztika 03.01.

A méregtelenítés tudománya

2010.02.11. 21:19 facsa001

Miért van szükség méregtelenítésre?

A modern, civilizált életnek számos olyan hatása van, mely során toxikus anyagok kerülnek a szervezetünkbe. A szervezet rossz közérzettel reagál a mérgekre. Fájhatnak az ízületei, rossz lehet az emésztése, pattanásos a bőre, állandó fáradtság és levertség uralhatja a hangulatát. Hosszú távú felhalmozódásuk a különböző szervrendszerekben az anyagcsere-folyamatok felborulásához vezethet.

Egy jó méregtelenítés után hatékonyabb lesz a táplálék feldolgozása, kiegyensúlyozottabb az anyagcseréje, erősebb az immunrendszere és javulni fognak szervezetének regenerációs folyamatai is. A szervezetünkben évente négy kilógrammnyi felesleges méreganyag halmozódik fel, tartósított élelmiszereinkből, rovarirtókkal kezelt növényeinkből, klórozott ivóvizünkből, a szennyezett levegőből, valamint vegyipari, háztartási és kozmetikai készítményeinkből.


Két különböző fajtáját különböztethetjük meg a méreganyagoknak:

1. Elkerülhetetlen méreganyagok: levegő, víz, környezetszennyezés.

2. Az elkerülhető méreganyagok: kávé, cigi, alkohol, cukor, élelmiszeripari adalékanyagok, finomított liszt, szénsavas üdítőitalok, telített zsírok, minőségtelen élemiszerek, gyorsélelmiszerek, aromák, minden mesterséges szaganyag (vegyi úton előállított mérgező illatok…stb. Meg kell itt említenünk a túlzott táplálékbevitelt, ami általánosan jellemző. Manapság ugyanis rengeteget eszünk, de csak ritkán fogyasztunk igazi táplálékot!
Ezek a méreganyagok rendkívüli mértékben megnehezítik szervezetünk működését. Testünk azonban képes a megtisztulásra, különösen, ha ebben a segítségére sietünk.
 
 

Alapszabályok a különböző méregtelenítő kúrák elkezdése előtt:

1. Olyan tisztítókúrát, böjtöt, életmód változtatást kezdjünk el, mely korábbi életmódunkhoz képest előre lépést jelent. Kezdőknek például érdemes egynapos böjttel kezdeni.

2. Ha van valamilyen betegségünk, mielőtt méregtelenítésbe kezdenénk, feltétlenül kérjük ki házi-, vagy kezelőorvosunk tanácsát.

3. Nagyon fontos a kúrára való felkészülés, így annak időzítése is. Vegyük figyelembe, hogy munka mellett végezve pl. milyen kihatással, lehet teljesítményünkre.

4. Léböjt kúra alatt tilos az alkoholfogyasztás, a dohányzás, a megerőltető sportolás, csak a nélkülözhetetlen gyógyszereket szedjük be.

5. Próbáljunk mentálisan is ráhangolódni a változásra: tudatosítsuk magunkban, hogy az előttünk álló folyamat mindenképpen jótékony hatású, ne tartsunk pl. az éhezéstől böjt esetén!

7. Böjt után fokozatosan térjünk vissza a teljes értékű táplálkozáshoz.

A méregtelenítés folyamata

Méregtelenítésnek nevezzük azt a folyamatot, mely során segítséget nyújtunk szervezetünknek a benne felhalmozódott méreganyagok kiválasztására.

   1. Tehermentesítés = tápanyagbevitel csökkentése (diéták, léböjt…stb.)

   2. Mobilizálás = lerakódott salakanyagok felszabadítása (szauna, sport, légzőgyakorlatok…stb.)

   3. Kiválasztás = kiürülés serkentése, támogatása (fokozott folyadék bevitel, hashajtás…stb.)


Méregtelenítést, tisztítókúrát, minden évben legalább kétszer tartsunk. Normál esetben a testünkbe került méreganyagok az anyagcsere folyamatok során távoznak a szervezetünkből. A méreganyagok kiválasztásában nagy szerepet játszanak a veséink, a májunk, a tüdőnk, a beleink és a bőrünk is.
Abban azonban, hogy öntisztító szerveink maradéktalanul el tudják látni feladatukat, nagyon gyakran segítségre szorulnak.
A legfontosabb, amit tehetünk, hogy időről-időre gondoskodunk olyan csökkentett terhelésű napokról, amikor lényegesen kevesebb méreganyagot juttatunk a szervezetünkbe. Minden gyümölcs-, tisztítótea-, vagy vízböjt kúra célja, hogy a fokozott folyadék és a csökkentett méreganyag bevitellel segítse a testünket az öntisztulásban.
Számtalan módszer közül választhatunk. A bőr szaunával, a vesék a megnövelt folyadékbevitellel, a máj a táplálékok megvonásával, a belek rostpótlással és az emésztési folyamat serkentésével, a tüdő pedig a friss levegőn végzett testmozgással méregteleníthető a legegyszerűbben.

Lébőjt kúrák

1. Gyümölcs vagy zöldséglével
Ehhez nélkülözhetetlen a gyümölcscentrifuga, mert nagyban megkönnyíti a műveletet. Az ebben elkészített natúr gyümölcslénél jobb vitaminbombát el sem lehet képzelni. Nagy előnye a bolti dobozos gyümölcslevekkel szemben, hogy sokkal magasabb a vitamintartalma, valamint nem tartalmazza a boltban kapható gyümölcslevekben lévő mesterséges színezéket, adalékanyagot, állományjavítót sem!
Ezeket az ivóleveleket készíthetjük egyfajta gyümölcsből vagy zöldségből is, de ízletesebb, ha többfélét öntünk össze. A kiválasztásnál érdemes figyelni arra, az édesebb ízű gyümölcsöket a savanykásabb ízűekkel megfelelő arányban elegyítsük. Ezzel elkerülhetjük a cukor hozzáadását!
Ha gyümölcslevekkel szeretnénk végezni a méregtelenítést, akkor célszerű olyan gyümölcsök és zöldségek levét fogyasztanunk, amelyek nem növelik meg a gyomorsavszintünket, és így az étvágyunkat sem. Ilyenek a zellerlé, céklalé, almalé, őszi- és sárgabaracklé, és az ananászlé. A legjobbak természetesen a friss gyümölcsből házilag készített levek, de kiváló méregtelenítő ital a kínai zöld tea és a friss vagy szárított csalánlevélből főzött tea is.

A helyesen végzett böjt a legtöbb szervi megbetegedésnél terápiás sikert hoz. Ennek oka, hogy a megtisztult szervezetben jobbak a regenerációs folyamatok és a gyógyászati céllal bejuttatott orvosságok vagy táplálék-kiegészítők is hatékonyabban tudnak felszívódni.

Böjtölésre betegség esetén lehet a legnagyobb szüksége, de ekkor azonban már nem biztos, hogy képes lesz egy hosszabb léböjt kúrát tartani. A léböjt során előfordulhat fejfájás, hasmenés, vagy bőrkiütés, de ezek a tünetek együtt járhatnak a méreganyagok távozásával. Ilyenkor ne hagyja abba a kúrát, hanem igyon még több folyadékot!

2. Ásványvizzel
Egy átlagos 80 kg- os embernek napi 2-3 liter ivóvízre van szüksége. Amikor csak folyadéknapot tart, emelje meg ezt a mennyiséget 3 – 4 literre, igyon ásvány-, vagy forrásvizet. Ezzel megkönnyíti a vesék méreganyag kiválasztását, gyorsabban tisztul egész szervezete.

Méregtelenítés, tisztítókúra a belek tisztaságáért

A másik kényes méregtelenítési terület, amelyre az ivóléböjtök nem nyújtanak maradéktalan megoldást, az emésztőrendszerben felhalmozódott salakanyagok, és ezek eltávolítása.
Bizonyos salakanyagok, ballasztanyag hiányában, egy kiadós léböjt alatt sem tud kiürülni a szervezetünkből, és kellemetlen lerakódásokat képez az emésztőrendszer különböző részein.
A méreganyagok mintegy 70 százaléka élelmiszereink által jut a szervezetünkbe. Táplálékaink manapság töméntelen tartósítószert, adalék, színező, és állományjavító anyagot tartalmaznak. Gyakran minden indok nélkül veszünk be gyógyszert, frissítőszert, és a szénsavas üdítőitalaink is külön gyűjteményei a testünket terhelő anyagoknak.
Az ülő munka, a rostszegény étkezés, a kevés mozgás és a rossz táplálkozás mind székrekedéshez vezethet.
Optimális esetben reggel 5 és 7 óra között kellene mindenkinek meglátogatnia a mellékhelységet, illetve minden nagyobb étkezés után. Sajnos ez a gyakori látogatás csak keveseknek adatik meg.

A vastagbélben pangó salakanyagok újra felszívódásával folyamatosan mérgezzük saját magunkat. Egyes nézetek szerint ez a visszamérgezés az alapja a legtöbb megbetegedésnek. Ezek a lerakódások ráadásul megakadályozzák az értékes tápanyagok optimális felszívódását, és így még kevesebb vitamin és ásványi anyag tud hasznosulni a szervezetünkben.


A salaktalanításra több módszer is van. Ilyenek a már említett léböjt kúrák és a salaktalanító teák (gyermekláncfű, csalán), de ezeket majdnem minden esetben érdemes kiegészíteni beöntéssel is. Ez utóbbit azonban kevesen alkalmazzák örömmel.
A belekben pangó salakanyagok eltávolítására a növényi rostok, mint ballasztanyagok kínálnak kíméletes megoldást. A rostban gazdag élelmiszerek fogyasztásával némileg orvosolható a probléma.

A modern táplálkozási szokások miatt szinte mindenki az elsavasodás tüneteitől szenved. Ez nagyrészt a helytelen táplálkozási szokásainknak köszönhető.


Egyes élelmiszereink lúgosítanak, de sajnálatos módon majdnem minden, a szokásos értelemben vett finom falat, savasítja testünket.
A savak csak akkor károsak, ha túl sok marad vissza belőlük. Ilyenkor a test a felesleget a táplálékokból származó bázisokkal próbálja meg semlegesíteni. Ha nem táplálkozunk megfelelően, akkor a szervezet nem kapja meg a szükséges mennyiségű bázisokat. Ezek hiányában pedig az ásványi anyag készletek kifosztásával köti meg a felesleges savakat, és elraktározza a kötőszövetben.
Ez évek alatt több kilónyi ásványi anyagokkal megkötött méreganyagot jelenthet. Ráadásul a szervezetünkben található mikroorganizmusok, vírusok, baktériumok és gombák savas környezetben szaporodásnak indulnak, és anyagcseretermékeikkel még savasabb környezetet teremtenek.

Megoldást a bázikus táplálkozás, és a régről maradt sav-raktárak felszámolása jelenti. Erre kiválóan alkalmas a lucernából kivont klorofil, amely tökéletesen tisztítja a légzőszerveket, a bőrt, a májat, az epét, az emésztőrendszert, a vizeletkiválasztó rendszert és a nyirokrendszert is.


Méregtelenítő fürdő

A fürdő vizéhez hozzá adhat gyógynövényből készített és leszűrt forrázatot vagy főzetet, de sófürdőt is készíthet. Nyugtató, lazító vagy élénkítő hatásuk mellett ezek a fürdők kiválóan salaktalanítanak, és serkentik a vérkeringést. A meleg vízben a hatóanyagok könnyebben felszívódnak a bőrön át.
Egy 30 perces sófürdő salaktalanító hatása szakemberek szerint megfelel egy három napos böjt kúrának. Egy normál nagyságú fürdőkádnál (kb. 100 l) szükség van legalább 1kg sóra. Minél magasabb a koncentráció, annál nagyobb a méregtelenítő hatás. A víz hőmérsékletét állítsuk be pontosan 37°C-ra. Ne használjunk se fürdőhabot, se szappant. A fürdés időtartama legalább 20 perc legyen.

Szaunázás

Szaunázáskor, hogy szervezetünk ne melegedjen túl, az izzadás gondoskodik a hűtésről, mely során méreganyagok távoznak a bőrön keresztül a szervezetből. Megnövekszik az erekben lévő vérmennyiség, a véredények kitágulnak. A gőzfürdőt követő hideg zuhany alkalmazásakor a véredények villámgyorsan újra összehúzódnak. Éppen ezt akarjuk elérni: a forró levegő és a hideg víz váltogatásával eddzük a véredényeket, testünket szívósabbá tesszük, és fokozzuk ellenállóképességünket. A gőz és a verejték fellazítja a hámpikkelyeket a bőr felszínén. Az elszarusodott sejtek leválnak, majd a por- és zsírrészecskékkel, baktériumokkal együtt lemosódnak.

Száraz ledörzsölés

Testünk száraz masszírozása pezsdítő: megélénkíti a vérkeringést, javítja a vérellátást, segíti az anyagcserét, és a salakanyagok gyorsabb eltávolítását. A ledörzsöléshez két természetes anyagból készült masszírozó kefére és egy masszírozó övre lesz szükségünk.
Masszírozzunk meg minden testrészt: a lábszárat, lábfejet, talpat, térdhajlatot, combokat, csípőt, feneket, jobb és bal kart, kézfejet, alkart, felkart, tenyeret, vállat, törzset, hátat.

Csírák fogyasztása

A különböző csírák – búza, napraforgó, kukorica, lucerna, len, retek, sárgarépa…stb. - tartalmazzák az összes szükséges alkotóelemet, amire a szervezetnek szüksége van az egészséghez. Fogyasztásuk kúra jelleggel magas enzimtartalmuk miatt fontos, mely nélkül nincs egészség! Ezen kívül immunerősítők, jelentős szerepük van a szervezet méregtelenítésében, a vér tisztításában is.


Sokan vannak, akik tudják, hogy szervezetüknek nagy szüksége lenne a méregtelenítésre, de valamilyen egészségügyi probléma, betegség miatt nem tudnak lé-böjt kúrákat tartani. A komolyabb méregtelenítő kúrák során ugyanis újra felszabadulnak a lekötött méreganyagok, és az érzékenyebb szervezetet ez túlságosan megterhelheti.


Ez a probléma főleg a nagyon fiatal gyermekeket és az idősebb beteg embreket érinti. De a szoptató kismamáknak is tilos az intenzív méregtelenítés, mert a felszabaduló méreganyagok bekerülhetnek az anyatejbe is.

Szólj hozzá!

Címkék: tudományos diéta orvosi vélemény

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokurazas.blog.hu/api/trackback/id/tr821750623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.