Fogyókúra blog - diéta módszerek, ötletek

A blogban fogyókúrás tippek mellett orvosi és egyéb ismertetőt is megtalálsz.Több olyan fogyókúrás módszer létezik, ami hatékony csak kevesen ismerik. Nézd meg a Diéta fórumot, hátha ott kapsz választ!

Oszd meg az IWIW-en és a Facebookon

Megosztás

Keresés a weben

Egyéni keresés

Friss topikok

  • Erzsébet Limpekné: Nekem ebből nem derül ki, hogy protein napon csak húst, vagy csak tojást, vagy csak tejterméket eh... (2015.10.13. 11:48) 90 napos diéta étrend
  • Micimacii: Kedves Facsa001, Én a 90 napos diétát próbáltam/próbálom, nekem nagyon bevált, csak ajánlani tudo... (2012.05.21. 14:18) Paleo-diéta
  • Triest: Nem vagyok benne biztos, hogy 1 nap alatt 1 kiló zsír lepattan, amihez ugye 7-9000 kalóriát kellen... (2012.05.09. 17:07) Csokoládédiéta
  • Dolus: Ez egész jól hangzik, és van alapja is. Ki fogom próbálni, mert még szeretnék fogyni. Eddig a mozg... (2012.01.25. 20:40) 3 órás diéta
  • Zsuzsu0128: hmm... én azért azt a fél kiló sajtot soknak találom. rengeteg a kalória és a zsír a sajtokban, hi... (2011.06.08. 20:32) Monoton diéta
  • Julllia81: Én szerencsére olyan alkat vagyok, hogy nagyon igaz hogy könnyen szedek fel kilókat, de nagyon ham... (2011.05.27. 17:13) 21 napos fogyókúra
  • zxn: Körülbelül heti 1 kg fogyás az ideális, annál többet nem érdemes fogyni, mert legtöbbször nem lesz... (2011.04.04. 22:06) 21 napos fogyókúra
  • facsa001: @zxn: köszi, valamiért az admin felületen elcsúszott, de most visszaállítottam! (2011.04.04. 21:25) Kalória táblázat - Tápanyag táblázat
  • L. J. Wesley: barátnőm is cukorbetegen diétázott. Ezt a boltot találtam neki, tök jó biocuccaik vannak: biokedve... (2011.02.16. 22:10) Cukorbeteg diéta
  • huvegsos: Sziasztok, Most kezdtem a lugsító kura legegyszerübb változatát a szódabikarbóna kúrát. Itt beszá... (2010.12.13. 21:04) Lúgosító diéta 2

Oldal fordító

Online statisztika 03.01.

A boldog táplálkozás titkai

2010.03.23. 21:53 facsa001

A könyv szerzője, Mirejje Guiliano, saját élményein, tapasztalatain keresztül számol be a franciák és az amerikaiak étkezési szokásairól. Tizenévesen a saját bőrén (és kilóin) tapasztalta, hogy a hagyományos francia étrend és szokások pozítív hatásai hogyan válnak semmivé az új világban. A könyv teljes egészében az amerikai és a francia szokások szembeállítására épül, de a tanácsok számunkra is jól jöhetnek amellett, hogy feltárul előttünk a francia nők karcsúságának titka.

 

Változatos ízvilág apró adagokban

Amennyiben változatosan táplálkozunk, egy étkezésen belül többféle ételből eszünk keveset, könnyebben érzünk megelégedettséget. Ha csak egy- vagy kétféle étellel akarunk jóllakni, hajlamosabbak lehetünk a túlevésre. A francia nő azonban nagyon vigyáz az adagokra: Mireijje Amerikából hazatérve azt a tanácsot kapta, hogy egy adag étel egy közepes méretű almának feleljen meg, nem többnek. Viccesen megjegyzi, hogy Amerikában az alma is nagyobb. A szokásos diéták hibájának rója föl az egyoldalúságot: ha az ember szeme, ízlelése nincs kielégítve többféle étellel, az egyfélét vagy hamar megunja (ezzel föladja a diétát), vagy túl sokat eszik belőle. A táplálkozásnak mind az öt érzékszervvel kell történnie, lassan hagyva hatni az ételeket.

Valódi ételek műételek helyett

A francia nők nem esznek „zsírtalan” és „cukormentes” ételeket. Nem esznek olyasmit, aminek nem természetes az íze. Valódi ételeket fogyasztanak mérsékelt adagokban. Így megengedik maguknak a csokoládét is, de abból az étcsokoládét választják. A főzéshez, sütéshez bátran használnak tejszínt és vajat is. A valódi ételek másik kulcsa a frissesség. Az áruházak félkész ételei, a nagybevásárlások alkalmával hazacipelt, majd a mélyhűtőben elraktározott étel soha nem bír azzal a vonzerővel, aroma- és ízanyaggal, mint a frissen vásárolt. A francia nő ezért gyakran jár piacra, ahol csak pár napra előre vásárol friss zöldséget és gyümölcsöt. A frissességhez tartozik a szezonnak megfelelő gyümölcsök és zöldségek fogyasztása, zöld fűszerek használata, amikor azok elérhetőek.

Az étkezés szertartása

A francia nő számára az étkezés a nap fontos eseménye, ezért sohasem eszik állva, menet közben, dobozból vagy tévé előtt ülve. Valódi tányér és szalvéta használata, a teríték csinos elrendezése, a kis adagok föltálalása oly módon, hogy soknak tűnjenek, mind hozzátratozik az étkezés rituáléjához. Az ízlelőbimbók és a többi érzékszerv kielégítése ezen is múlik. Ezt követve már az étkezések közötti nassolás sem fog hiányozni.

Vízivás egész nap „műitalok” helyett

Az elegendő mennyiségű folyadékfogyasztás nagyon fontos a megfelelő anyagcsere szempontjából. Szoktassuk rá magunkat, hogy a test számára a legmegfelelőbb folyadék a víz, az ásványvíz. Az üdítőitalok mesterséges ízei eltelítik ízérzékeinket, folytonos ingerlésnek teszik ki azokat. Ráadásul a sok mesterséges adalékanyag hizlalhat is. Ha már feltétlenül fogyasztunk mást is vízen kívül, az mindenképpen valódi ital legyen.

Szembenézés a démonainkkal – kompenzáció

A francia nő tisztában van azzal, melyek azok az ételek, amelyek hizlalnak. Olykor mégis megengedi ezeket magának, de utána ösztönösen kompenzál, például a következő étkezés alkalmával több zöldséget eszik, vagy egyszerűen csak kisebb adagot. Nagyon fontos a sikeres diéta szempontjából, hogy mindenki azonosítsa a saját kis „bűneit”. A kísértés legyőzésére azonban a legjobb eszköz, ha engedünk neki. Persze csak egy kicsit; és utána azonnal kompenzálunk is. A táplálkozás így nem jár bűntudattal (és persze hízással) akkor sem, ha „bűnös falatokat veszünk magunkhoz. Kedvenc "bűnös" ételeinkkel kapcsolatban a tanács az, hogy fokozatosan csökkentsük azok adagját. Továbbra is ehetünk belőlük - hiszen a kísértésnek bizonyos mértékig engedni kell -, de például csak egy kocka csokoládé legyen a megengedett mennyiség.

Mozgás

A francia nő szinte undorral tekint a magukat konditeremben sanyargató amerikaiakra. A kemény edzések hiánya ellenére a francia nő mégsem hízik el, mert életmódjához hozzátartozik a napi, természetes mozgás. A legtermészetesebb mozgás az ember számára a gyaloglás: ennek megfelelően kapjuk hát a tanácsot, járjunk naponta gyalog minél többet, de legalább napi félórát. Lift helyett használjuk a lépcsőt. Természetesen hetente párszor a célzatos testedezés jótékony hatású, de azt se vigyük túlzásba. Fő a mértékletesség.

Amennyiben súlyunkat ezután sem tudjuk tartani, illetve nem fogytunk pár kilót, egy-két napra beiktathatjuk étrendünkbe a varázslatos póréhagymalevest – ennyi trükköt azért a franciák is megengednek maguknak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokurazas.blog.hu/api/trackback/id/tr211863695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.