Fogyókúra blog - diéta módszerek, ötletek

A blogban fogyókúrás tippek mellett orvosi és egyéb ismertetőt is megtalálsz.Több olyan fogyókúrás módszer létezik, ami hatékony csak kevesen ismerik. Nézd meg a Diéta fórumot, hátha ott kapsz választ!

Oszd meg az IWIW-en és a Facebookon

Megosztás

Keresés a weben

Egyéni keresés

Friss topikok

  • Erzsébet Limpekné: Nekem ebből nem derül ki, hogy protein napon csak húst, vagy csak tojást, vagy csak tejterméket eh... (2015.10.13. 11:48) 90 napos diéta étrend
  • Micimacii: Kedves Facsa001, Én a 90 napos diétát próbáltam/próbálom, nekem nagyon bevált, csak ajánlani tudo... (2012.05.21. 14:18) Paleo-diéta
  • Triest: Nem vagyok benne biztos, hogy 1 nap alatt 1 kiló zsír lepattan, amihez ugye 7-9000 kalóriát kellen... (2012.05.09. 17:07) Csokoládédiéta
  • Dolus: Ez egész jól hangzik, és van alapja is. Ki fogom próbálni, mert még szeretnék fogyni. Eddig a mozg... (2012.01.25. 20:40) 3 órás diéta
  • Zsuzsu0128: hmm... én azért azt a fél kiló sajtot soknak találom. rengeteg a kalória és a zsír a sajtokban, hi... (2011.06.08. 20:32) Monoton diéta
  • Julllia81: Én szerencsére olyan alkat vagyok, hogy nagyon igaz hogy könnyen szedek fel kilókat, de nagyon ham... (2011.05.27. 17:13) 21 napos fogyókúra
  • zxn: Körülbelül heti 1 kg fogyás az ideális, annál többet nem érdemes fogyni, mert legtöbbször nem lesz... (2011.04.04. 22:06) 21 napos fogyókúra
  • facsa001: @zxn: köszi, valamiért az admin felületen elcsúszott, de most visszaállítottam! (2011.04.04. 21:25) Kalória táblázat - Tápanyag táblázat
  • L. J. Wesley: barátnőm is cukorbetegen diétázott. Ezt a boltot találtam neki, tök jó biocuccaik vannak: biokedve... (2011.02.16. 22:10) Cukorbeteg diéta
  • huvegsos: Sziasztok, Most kezdtem a lugsító kura legegyszerübb változatát a szódabikarbóna kúrát. Itt beszá... (2010.12.13. 21:04) Lúgosító diéta 2

Oldal fordító

Online statisztika 03.01.

Daganatmegelőző táplálékok

2010.08.09. 15:34 facsa001


Új rovatunk szakirodalom feldolgozása alapján, ám szubjektíven, a teljesség igénye nélkül közelít táplálkozási témákhoz, bizonyos szempontok alapján állítjuk sorrendbe az élelmi anyagokat, élelmiszereket. 

 

1. Káposzta, brokkoli, kelbimbó
Számottevő a polifenol-tartalmuk. Kutatások bizonyítják, hogy az emlő-, a gyomor-bél rendszeri és a tüdődaganatok kialakulását csökkentik. Nagy mennyiségben tartalmaznak glükozinolátokat. Ezek izotiocianátokat és indolokat képesek felszabadítani. E két vegyületcsoport bizonyítottan rákellenes hatású. Pl. a brokkoli rágása közben szabaddá váló mirozináz enzim hasítja a glükizinolátot, így az szulforafánná alakul. Az említett anyagok hőérzékenyek és jól oldódnak vízben, emiatt a bő vízben való főzés felére csökkenti a káposztafélék glükozinoláttartalmát, ezért hatásosabb a nyers káposzta fogyasztása (pl. salátaként).


 

Javasolhatók a káposztafélék párolva, mikróban vagy wokban való elkészítése. A fagyasztott termékek daganatmegelőző hatása kisebb, mivel a glükozinoláttartalom a blansírozás során csökken. Egy adag brokkoli szulforafántartalma 60 mg, míg a brokkoli csírájában százszoros mennyiség található, ekképp a brokkolicsíra szendvicsre szórva kiváló rákellenes hatású.
A kínai kel fenetil-izotiocionátja sejtöngyilkosságot (apoptózist) indít el. A kelbimbó indol-3-karbinolt tartalmaz.

2. Fokhagyma, vöröshagyma
A vöröshagyma fő alkotója a kvercetin, míg a fokhagymáé az alliin. Zúzáskor allináz enzim szabadul fel, így az alliin allicinné, majd diallil-szulfiddá alakul át, amely csökkenti az emlő-, a dülmirigy-, a nyelőcső-, a gyomor-, valamint a vastag- és a végbéldaganatok kialakulását. Kísérleti patkányokban az említett anyagok a DNS-mutáció leállítására voltak képesek. A póréhagyma és a mogyoróhagyma fogyasztása szintén jótékony hatású.

3. Szója
Nagy az izoflavonoid-tartalma (a csicseriborsóéhoz hasonlóan). Hazánkban az élelmiszeripar használja fel (elsősorban húsipari készítmények dúsítására). Ennek ellenére a dúsított élelmiszerek izoflavonoid-tartalma nagyon kicsi. A szója fő izoflavonoidja a gensztein. Ez a kémiai szerkezete révén képes az ösztrogénreceptorokhoz kötődni. A gensztein az emlő- és a dülmirigydaganatok megelőzésében játszik szerepet.

4. Kurkuma
Fő alkotója a kurkumin. A vérlemezkék összecsapódását gátló és koleszterincsökkentő hatása mellett bizonyítottan gátolja a máj-, a bőr-, valamint a vastagbéldaganatok kialakulását. Kísérleti egerekben a remesében levő polipok növekedését 40%-ban csökkentette. Sajnos, a kurkuma rosszul szívódik fel az emberi szervezetben, de a borsban található piperin elősegíti a felszívódását.

5. Zöld tea
A fekete teával szemben a zöld tea megy át a legkisebb kémiai átalakuláson. A fekete tea az előállítása során számottevően veszít polifenol-tartalmából. A polifenolok a zöld teában nagyobb mennyiségben találhatók, s az epigallokatechin-gallát a leukémiák kialakulását gátolja. Erős érkialakulásgátló hatású is.

6. Bogyós gyümölcsök
Az áfonyában sok antocianidin van, míg az eper, a málna és a dió bőségesen tartalmaz DNS-mutációt megakadályozó ellagilsavat.


7. Ómega-3-zsírsavak
Az emberi szervezet képtelen az előállításukra, ezért esszenciálisak. A szervezet számára szükséges mennyiséget csak külső forrásból (makrélából, szardíniából, lazacból) tudjuk fedezni. Fajtái: eikozapentaénsav és dokozahexaénsav.
A koleszterinszintet csökkentik, emiatt szív-ér rendszeri betegségekben a táplálkozás fő alkotóelemeiként szolgálnak. Elsősorban a hasnyálmirigy-, a végbél-, az emlő- és a dülmirigydaganat esetén van megelőző szerepük.

8. Paradicsom
Fő fitokémiai alkotója a likopin. Kiváló antioxidáns, amely a főtt paradicsomból nagyobb mennyiségben szívódik fel, mint a nyersből. A dülmirigydaganat kialakulását gátolja.

9. Citrusfélék
A citrusfélékben polifenolok és terpének találhatók. Rendszeres fogyasztásuk 40–50%-kal csökkenti a gyomor-bél rendszeri daganatok előfordulásának kockázatát.

10. Vörösbor
Számottevő rezveratroltartalma van. Mérsékelt fogyasztása (férfiak 2 dl/nap, nők 1,5 dl/nap) egy dán kísérlet szerint a szív-ér rendszeri betegségek halálozásának 40%-os kockázatcsökkenésével járt, míg a daganatos halálozást 22%-kal csökkentette. Gátolja a vérlemezkék összecsapódását, csökkenti a koleszterinszintet, növeli a HDL-koleszterin-szintet. Az emlő- és végbéldaganatok megelőzésében játszott szerepét vizsgálatok igazolták.

+1. Csokoládé
A daganatmegelőzésben betöltött szerepét nagy polifenol-tartalmának köszönheti. A 70%-os vagy annál nagyobb kakaótartalmú csokoládék előnyös hatásúak.

forrás: Új diéta

Szólj hozzá!

Címkék: orvos vitamin természetes étrendkiegészítő orvosi vélemény

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokurazas.blog.hu/api/trackback/id/tr262209745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.